Про забезпечення контролю за здійсненням попередніх оплат

26.10.2018 | 14:59
Версія для друкуВерсія для друкуВідправити на e-mailВідправити на e-mail
Район: 
Новоселицький район

У зв’язку із завершенням бюджетного 2018 року та з метою зменшення дебіторської заборгованості у звітності про виконання держаного та місцевих бюджетів на кінець року управлінням Казначейства постійно проводиться аналіз попередніх оплат, що здійснювалися розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів протягом 2018 року.

Статтею 49 Бюджетного кодексу України передбачено, що розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов узятого бюджетного зобов’язання приймає рішення про їхню оплату та надає доручення на здійснення платежу органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, якщо інше не передбачено бюджетним законодавством. Тобто, застосування попередньої оплати можливе, але лиш у випадках, установлених нормативно-правовими актами.
Одним із основних таких документів є постанова Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 року № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», якою визначено виключні випадки та терміни проведення попередньої оплати.
Згідно з цією постановою замовники можуть передбачати попередню оплату в договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти відповідно до оформленого належним чином рішення головного розпорядника бюджетних коштів.
Поряд з цим, розпорядники та одержувачі бюджетних коштів здійснюють попередню оплату лише тих товарів, робіт і послуг, які згідно з договорами про закупівлю, передбачається поставити, виконати й надати впродовж поточного бюджетного періоду (за винятком незначного переліку товарів, робіт, послуг, в тому числі передплати періодичних видань). Тобто, така норма законодавства стримує відволікання бюджетних коштів у дебіторську заборгованість на кінець бюджетного періоду.
На стадії реєстрації бюджетних зобов’язань органи Казначейства здійснюють контроль за дотриманням розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів зазначених обмежень, зокрема, перевіряють надані для реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів, визначені Бюджетним кодексом України.
А, тому, звертаємо увагу на те, що розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, які здійснюють чи здійснюватимуть попередню оплату та товари, роботи чи послуги, повинні подавати до управління Казначейства підтверджуючі документи (накладні, акти виконаних робіт чи наданих послуг) щодо фактичного отримання товарів, робіт та послуг.
В інших випадках Казначейством будуть застосовуватись заходи впливу за порушення норм бюджетного законодавства.

  •  
-